Ένα άρθρο για το Blender 3D, από τον εξωτερικό μας συνεργάτη Godlike.

Στα αξιοπρόσεκτα στοιχεία του blender συγκαταλέγονται η αρτιότητά του, η αποδοτικότητα του, η scripting language του σε Python, o renderer του και το ότι τρέχει σε όλα τα δημοφιλή λειτουργικά συστήματα. Όσο αναφορά την αρτιότητά του η κοινότητα έχει δώσει ρεσιτάλ προσθέτοντας συνεχώς νέα fetures. Από τα πλέων χρήσιμα είναι modelling, το πανίσχυρο UV unwrapping, animation, physics simulations (χρησιμοποιώντας την opensource Bullet physics engine), game engine με τα scripts πάλι σε Python, o build in render του και τελευταία το sculpting tool του.
Στα αρνητικά του συγκαταλέγονται η απουσία context menus για ορισμένες λειτουργίες και άρα πρέπει να γνωρίζεις τα hotkeys, η δυσκολία εκμάθησής του, το ψιλοχάος που επικρατεί στα features μιας και δεν έχουνε σχεδιαστεί με μια κοινή λογική (ο καθένας φτιάχνει τα δικά του), τα bugs του και η σπαστική απουσία symetry στο editing mode.
Πέρα από αυτά το μέλλον προβλέπεται μάλλον αισιόδοξο για το blender και μακάρι. Πρόσφατα μάλιστα μια ομάδα έφτιαξε μια ταινία μικρού μήκους χρησιμοποιώντας αποκλειστικά opensource εργαλεία συμπεριλαμβανομένου και του blender, η ταινία ονομάζετε the Elephand's Dream και αξίζει να την δείτε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου