Κυριακή, 20 Ιανουαρίου 2008

Kολάρα - Σωληνώσεις - Intercooler (Tuning part2)


Ένα δεύτερος τομέας όπου μπορούμε να δούμε βελτίωση στα Corsa Opc και Astra 1.6 Turbo αφορά τα Kολάρα,τις Σωληνώσεις και το Intercooler. Η αντικατάσταση των εργοστασιακών πλαστικών κολάρων και σωληνώσεων σε συνδυασμό με την αντικατάσταση του εργοστασιακού intercooler συμβάλλουν αντίστοιχα στο να διατηρείται η πίεση σταθερή και η θερμοκρασία εισαγωγής αέρα να κρατιέται σε χαμηλά επίπεδα. Τελικά, ποσό σημαντικό ρολό παίζουν τα κολάρα; Τίθεται θέμα αλλαγής τους με καλυτέρα και αυτό να θεωρηθεί βελτίωση; Αν ναι, τι βελτιώνεις; Ας δούμε.

Τα εργοστασιακά κολάρα συνήθως ξεραίνονται με τον καιρό. όταν ξεραθούν υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα να ανοίξουν καθώς "φουσκώνουν και ξεφουσκώνουν" συχνά. Επομένως αυτό που κυρίως επιτυγχάνεται είναι η μεγαλύτερη αξιοπιστία και αντοχή των κολάρων. Τώρα, οι μεταλλικοί σωλήνες αέρα και τα κολάρα σιλικόνης θα μπορούσαν να αποτελέσουν βελτίωση με την έννοια ότι σε συνθήκες μεγάλης πίεσης και θερμοκρασίας κινητήρα τα εργοστασιακά κολάρα διαστέλλονται με συνέπεια η πίεση του αέρα που περιέχουν να μειώνεται. Πιο απλά, με τα κολάρα σιλικόνης μειώνεται η διαστολή τους(δεν αλλάζει η διάμετρος τους) και ως αποτέλεσμα διατηρείται η πίεση μέσα τους σταθερή. Από την άλλη μεριά, η πρόταση της courtenaysport για silicone pipes αυξημένες σε μέγεθος από 50 σε 60mm σε συνδυασμό με το intercooler της καταδεικνύει ότι συνολικά έχουμε βελτίωση στην απόδοση. Από ότι μας λένε με την αλλαγή αυτή βελτιώνεται σημαντικά η ροή του αέρα από και προς το intercooler.


Σε ότι αφορά το intercooler τώρα, αυτό που καταρχήν πρέπει να αποσαφηνίσουμε είναι το είδος της αναβάθμισης που επιτελείται: έχουμε χαμηλότερη θερμοκρασία εισαγωγής και χαμηλότερη θερμοκρασία ψυκτικού, λαδιού, καυσαερίων, μιας και αυτές οι παράμετροι είναι αλληλένδετες. Με λίγα λόγια το cooler συμβάλει με τον τρόπο του και στην μείωση της θερμοκρασίας ψυκτικού. Αν συνδυάζονταν και με τοποθέτηση θερμοστάτη και ταυτόχρονη τοποθέτηση ψυχρότερης βαλβίδας βεντιλατερ (να ανοίγει 10 βαθμούς χαμηλότερα καθώς τα αυτοκίνητα δουλεύουν μεταξύ 95-102βαθμών κελσίου -ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες αυτό αποτελεί πρόβλημα) τότε θα είχαμε πιο ολοκληρωμένη αναβάθμιση.

Κάτι ακόμη που πρέπει να έχουμε κατά νου είναι ότι ένα μεγαλύτερο σε μέγεθος και όγκο intercooler δεν αποτελεί απαραίτητα και ποιοτική αναβάθμιση. Το θέμα χωρητικότητας του είναι σημαντικό για την σωστή απόδοση του αυτοκινήτου κι αυτό φαίνεται καθώς ένα μεγαλύτερης χωρητικότητας intercooler θα μπορούσε να δημιουργήσει lag, πράγμα μη επιθυμητό. Το πιο σημαντικό από όλα για την επιλογή του cooler είναι η τουρμπίνα: Ανάλογα με τον τύπο της τουρμπίνας φτιάχνεται και το intercooler! Θα πρέπει λοιπόν να γνωρίζουμε τον τύπο της τουρμπίνας του z16le(t/r/l) και αυτό αποτελεί ευκαιρία να κάνουμε πάσα στον επόμενο τομέα βελτίωσης: χαρτογράφηση εγκεφάλου ή πρόγραμμα.

Pics Source: http://www.courtenaysport.co.uk
Special thanks @babisbabou,ΚυριάκοςΤΤ

Δεν υπάρχουν σχόλια: