Παρασκευή, 18 Ιανουαρίου 2008

Βελτίωση σε Corsa Opc - Astra 1.6 Turbo (Tuning)


Τι πρέπει να γνωρίζετε
Ο κινητήρας με την κωδική ονομασία Z16LET αναπτύχθηκε από την Opel Performance Center (OPC) και αποτελεί την «καρδία» τριών μοντέλων της Opel -Astra, Corsa και Meriva. Τι σημαίνει όμως OPC; Πρόκειται για τμήμα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας που έχει ως σκοπό του να επιτηρεί τις αγωνιστικές δραστηριότητες της εταιρίας και να αναπτύσσει τις αποδόσεις κάποιων εκ των εκδόσεων των αυτοκινήτων της. Επομένως μπορούμε να είμαστε βέβαιοι ότι για να βγει ένα μοντέλο υπό την επιτήρηση αυτής της ομάδας ανθρώπων, η μελέτη και η συνολική δουλεία που έχει γίνει είναι σοβαρή και αξιόλογη αντίστοιχα. Τίθεται λοιπόν το ερώτημα: Υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης των αυτοκινήτων αυτών; Η απάντηση είναι καταφατική για παραπάνω από έναν λόγους, με τους οποίους δεν θα ασχοληθούμε προς το παρών. Ας δούμε τι περιθώρια μικρο-βελτίωσης έχουμε σε σχέση με το κινητήρα και σε τι τομείς μπορούν να γίνουν κάποιες επεμβάσεις.

Φίλτρο αέρα
Η αλλαγή εισαγωγής αέρα γίνεται για την καλύτερη αναπνοή του κινητήρα. Οι επιλογές που υπάρχουν συνοπτικά είναι:
o φιλτροχοάνη
o βαρελάκι
o σκούπα
o φίλτρο ελευθέρας

Όμως με τα περισσότερα από αυτά δημιουργούνται προβλήματα και έχουμε μειωμένη απόδοση, καθώς δεν δουλεύουν σωστά στα αυτοκίνητα με τον z16le(t/r/l). Κάποιοι έχουν επιλέξει την λύση της φιλτροχοάνης(*1) ενώ άλλοι το ελεύθερο φίλτρο. Και στις δύο περιπτώσεις η ποσότητα του εισερχομένου αέρα είναι μεγαλύτερη. Το ότι το φίλτρο δουλεύει καλύτερα από την φιλτροχοανη έγκειται στο ότι με τη φιλτροχοανη δε προλαβαίνει να στροβιλιστεί ο αέρας με αποτέλεσμα ο MAF να διαβάζει τεράστιες ποσότητες αέρα και να στέλνει εντολή να "κόψει" καύσιμο ο εγκέφαλος. Η πιο ενδεδειγμένη λύση λοιπόν είναι ένα πιο ελεύθερο φίλτρο μέσα στο φιλτροκούτι. Εταιρείες όπως η K&N, Green, JR έχουν ήδη βγάλει τέτοια φίλτρα αέρα και το κόστος τους κυμαίνεται μεταξύ 50-70 ευρώ.

(*1) Η εφαρμογή φιλτροχοάνης σε αυτοκίνητα με z16le(t/r/l) και το κατά πόσο συμβάλει θετικά στις επιδόσεις του αυτοκινήτου είναι ένα ζήτημα αμφιλεγόμενο. Μαζί με την αυξημένη ποσότητα αέρα αλλάζει και ο ήχος της εργοστασιακής σκάστρας η οποία φαίνεται να «ξυπνάει». Έπειτα από αρκετές δοκιμές και αρκετά πατήματα μεταξύ «φιλτροχοανάτων» και «μαμά» αυτοκινήτων, αυτό που μπορεί κανείς να πει είναι ότι με την φιλτροχοάνη (όταν σταθείς τυχερός και δουλεύει χωρίς προβλήματα) το αυτοκίνητο πηγαίνει αμυδρά καλύτερα. Όμως όταν κάποιος αποφασίσει να την βάλει, αποφασίζει να κουβαλάει μαζί του και το ρίσκο του να κάψει τον MAF(το οποίο κοστίζει σχεδόν 500 ευρώ).

To άρθρο αυτό θα έχει συνέχεια καθώς υπάρχουν κι άλλοι σημαντικοί τομείς με τους οποίους θα ασχοληθούμε εκτενέσταρα. Σ αυτούς περιλαμβάνονται:

• Κολάρα-Σωληνώσεις-Intercooler
• Πρόγραμμα (επαναπρογραμματισμός εγκεφάλου)
• Εξάτμιση


Θα απαντηθούν ερωτήσεις όπως:
Μπορεί η αλλαγή της εξάτμισης να επηρεάσει αρνητικά την απόδοση του αυτοκινήτου;
Ποσό σημαντικό ρολό παίζουν τα κολάρα; Τίθεται θέμα αλλαγής τους με καλυτέρα και αυτό να θεωρηθεί βελτίωση; Αν ναι, τι βελτιώνεις; Τι γίνεται με το πρόγραμμα και τι προτάσεις υπάρχουν στην αγορά;

Stay tuned @ fytwmag

Δεν υπάρχουν σχόλια: