Τετάρτη 24 Οκτωβρίου 2007

Το "φαινόμενο" Wii

Για αυτούς που δεν γνωρίζουν, το Wii είναι η τελευταία κονσόλα της Nintendo. Η κονσόλα είναι εξοπλισμένη με ένα καινοτόμο χειριστήριο και πουλάει σαν τρελή. Aς δούμε, λοιπόν, κάποια από τα χαρακτηριστικά του Wii.

Η επεξεργαστική ισχύς του Wii είναι πολύ χαμηλή ακόμα και από κονσόλες προηγούμενης γενιάς. Συν της άλλης οι κατασκευαστές παιχνιδιών δεν εκμεταλλεύονται πλήρως την επεξεργαστική ισχύ με συνέπεια το αποτέλεσμα να είναι ακόμα χειρότερο. Επίσης ο τομέας γραφικών του Wii δεν μπορεί να πλησιάσει τον ανταγωνισμό πράγμα που οδηγεί τους δημιουργούς παιχνιδιών, να μην κάνουνε port τα games στο Wii.

Ακόμα ένα πρόβλημα είναι τα παιχνίδια. Η κονσόλα δεν έχει την υποστήριξη δημιουργών παιχνιδιών εκτός της Nintedo, τα περισσότερα παιχνίδια είναι τουλάχιστον μέτρια σύμφωνα με τις κριτικές, δεν υπάρχει ούτε μια επιτυχία όπως πχ το Zelda64 στο N64 και τα περισσότερα παιχνίδια μοιάζουν περισσότερο με mini-games. Αυτό συμβαίνει επειδή οι κατασκευαστές παιχνιδιών εκμεταλλεύονται την επιτυχία του Wii και φτιάχνουν κακά, μικρά και χωρίς ποιότητα παιχνίδια. Το Wii μπορεί να χαρακτηριστεί σαν ένα φαστφουντάδικο και τα παιχνίδια του σαν χάμπουργκερ. Η διαφορά είναι ότι τα χάμπουργκερ είναι νόστιμα.

Το χειριστήριο του Wii είναι πράγματι καινοτόμο αλλά η διαφορετικότητα του έχει και μειονεκτήματα. Αν οι κατασκευαστές παιχνιδιών θέλουν να φτιάξουν ένα παιχνίδι σε πολλές πλατφόρμες, θα πρέπει να κάνουν πολλές αλλαγές στο gameplay έτσι ώστε να δουλεύει καλά στο Wii. Αυτός είναι και ένας ακόμα λόγος πως δεν υπάρχουν ports. Επίσης ο χειρισμός δεν είναι και τόσο ακριβής (το ποντίκι-πληκτρολόγιο είναι ο καλύτερος συνδυασμός).

Η κονσόλα υποστηρίζει παιχνίδι μέσω Internet, αλλά τα παιχνίδια που υποστηρίζουν multiplayer είναι λίγα. Τουλάχιστον υπάρχει το feature.

Η ερώτηση παραμένει. Γιατί το Wii πουλάει τόσο πολύ; Λοιπόν... είναι φτηνότερο, έχουν πολύ καλή στρατηγική στο marketing, και προσελκύει casual gamers που είναι περισσότεροι από τους hardcore gamers. Το θέμα είναι όχι ότι η κονσόλα δεν είναι καλή, είναι ότι απλά προσελκύει μια διαφορετική ομάδα χρηστών. Χρηστές που τους αρέσουν τα gadgets, τα αγοράζουν και μετά τα παρατάνε. (Σύμφωνα με ένα άρθρο, το 67% των ανθρώπων που έχει Wii, δεν έχουν χρησιμοποιήσει την κονσόλα τελευταία. Αυτό αποδεικνύει και τα λεγόμενα μου περί gadgets.)


Επαναδημοσίευση άρθρου του Godlike. Αρχικό έκδοση στο http://www.ancient-ritual.com/

3 σχόλια:

espeRanGa είπε...

Ενδιαφερουσα αποψη αλλα εγω προσκυνω στη στρατηγικη της Nintendo. Το αν δεν το υποστηριζουν κατασκευαστες παιχνιδιων δεν ειναι προβλημα της εταιριας ή της κονσολας. Η Nintendo τολμησε να επναπροσδιορισει τη διασκεδαση δινοντας βαση στο gameplay, που ειναι και το βασικοτερο. Τελευταια το κακο εχει παραγινει με αλλες κονσολες και δη τους υπολογιστες. Λογικη του "καλυτερος ειναι οποιος την εχει πιο μεγαλη". Γραφικα, ηχος, υφες, τεχνολογιες κλπ. Ε, οχι! Εγω παιζοντας Wii ενιωσα οπως ειχα νιωσει πρωτη φορα πιανοντας το χειριστηριο του Sega Master System στα χερια μου.
Τωρα η τυχη του θα ειναι μαλλον παρομοια με οποιου παει κοντρα στο ρευμα.

Wiivolution!

Ανώνυμος είπε...

Δεν πιστεύω ότι είναι το θέμα της τεχνολογίας πίσω από την κονσόλα αλλά τα προβλήματα που δημιουργεί αυτό.

Η nintendo πιστεύω ότι είναι απλά τυχερή αν και έχει κάνει κάποια λάθη. Έχει αφήσει τους κατασκευαστές παιχνιδιών να φτιάχνουνε βλακείες.

Τα παιχνίδια του είναι κάπως διασκεδαστικά αλλά για πόσο καιρό. Οι περισσότεροι έχουνε παρατήσει το Wii τους.

Επίσης ενώ το Wii είχε περάσει μπροστά στις πωλήσεις έχασε την θέση του τον Σεπτ. από το xbox.

Τα πράγματα δεν είναι πολύ καλά γιατί έχουνε κλασμένους τους περισσότερους πελάτες τους. Για πόσο θα διαρκέσει αυτό;

Ανώνυμος είπε...

To Wii έχασε την πρώτη θέση τον Σεπτέμβρη εξαιτίας του νέου Halo 3 gia xbox. Η δεύτερη θέση που είχε δεν είναι και κακή.. Αυτό το γεγονός δεν λέει και πολλά. Επίσης, όπως γίνεται και με τις άλλες κονσόλες, φυσικό είναι να υπάρχουν ανακατατάξεις. Καθένας έχει διαφορετικές προτιμήσεις ως προς τις κονσόλες και τα παιχνίδια.

Εντάξει από γραφικά, το πως κινούνται οι χαρακτήρες κλπ δεν λέει και πολλά... Ο παράγωντας που έκανε πρώτη αυτή την κοσόλα είναι το διαφορετικό gameplay του! Μακριά από gamepad! Προσφέρει δραστηριότητα στον παίχτη! Αυτό τράβηξε την προσοχή και σε εμένα! Βαριέμαι να κάθομαι να παίζω σε μια πολυθρόνα με ένα χειριστήριο. Επίσης κατάφερε να προσελκύσει και άτομα τα οποία δεν έπαιζαν πιο πριν τέτοιου είδους παιχνίδια.

Βέβαια όλα εξαρτώνται από το τι ψάχνει κανείς σε ένα παιχνίδι... Γραφικά, ήχο, πιο δραστήριο gameplay; Πιστεύω ότι ήταν μια έξυπνη κίνιση το wii εκεί που όλες οι εταιρείες ανταγωνίζονται ποια θα έχει τα καλύτερα γραφικά στα παιχνίδια της...

Όσο για τα παιχνίδια που είναι διαθέσιμα για το wii.. πιστεύω ότι πλέων υπάρχουν αρκετά για διάφορα γούστα.

Αυτά... έγραψα πολλά.. :P

Τώρα αν έχουν κλασμένους τους πελάτες δεν ξέρω... Ισως να γλυκάθηκαν από την πρωτιά.. όταν αρχίσει η κατιούσα πορεία ίσως τους σκεφτούν.